Tercera – Beheer (Beheer uw RO Plannen)

Naast het Ministerie van IenM, maken al ruim 50 gemeenten en provincies gebruik van Tercera-Beheer om hun plannen te controleren en te waarmerken en aan te bieden aan ruimtelijkeplannen.nl. Wilt u ook aan de digitaliseringsverplichting voldoen op een manier die goed aansluit bij de werkwijze van de RO-er? Stap dan over naar Tercera-Beheer: het gebruiksvriendelijke webbased pakket waarvoor geen installatie nodig is op uw pc. Tercera-Beheer kent allerlei uitbreidingmodules zodat de applicatie goed kan worden afgestemd op de behoeften van uw organisatie.

Wat is er inbegrepen bij Tercera-beheer?

Doordat het plan en het manifest na het waarmerken automatisch worden geplaatst, kan de RO-medewerker zelf de plannen eenvoudig publiceren. De onbeperkte hosting van plannen is bij de prijs van Tercera-Beheer inbegrepen.

Welke pki-certificaten worden ondersteund door Tercera-beheer?

Tercera-Beheer is geschikt voor zowel de eigen PKI-sleutel Gemnet en Quovadis als voor de signingservices van Gemnet.

Welke licentievormen zijn er voor Tercera-beheer?

Tercera-Beheer kent de volgende twee licentievormen:

  1. Basis
    Standaard bevat Tercera-Beheer de Tercera- viewer voor intern gebruik. Hiermee kunnen plannen inhoudelijk worden gecontroleerd.
  2. Uitgebreid
    Tercera-Beheer uitgebreid bevat de volledige Tercera-viewer waarmee u plannen intern kunt controleren, kunt delen met anderen en kunt tonen op uw website.

Wat moet er worden geïnstalleerd voor de Tercera-beheer?

Omdat al onze software webbased is, hoeft er niets te worden geïnstalleerd. Zelfs plugins zijn niet nodig. Een internetbrowser is voldoende. Momenteel ondersteunen wij de volgende browsers:

  • Internet Explorer 11
  • Firefox  – 18 of hoger
  • Chrome – 40 of hoger
  • Safari – 8 of hoger
  • iOS  Safari – 8 of hoger
  • Google Chrome op Android versie 5 of hoger

Voordelen van Tercera-beheer

  • Geen installatie nodig
  • Altijd de nieuwste versie
  • Alle functionaliteit in 1 overzichtelijk scherm
  • Plaatsen van plannen en manifest gebeurt automatisch
  • Geen installatie kosten
  • Geen kosten voor updates
  • Geen kosten voor hosting van uw plannen
  • Geen IT-kosten

Hoe stap ik over van mijn huidige leverancier naar Tercera-beheer?

De afgelopen jaren zijn er meerdere gemeenten overgestapt naar Tercera-Beheer, bijvoorbeeld:

  • de gemeente Zeevang is gefuseerd met Edam-Volendam en is daarbij overgestapt naar Tercera. Lees hier meer over hun ervaringen;
  • de gemeente Meppel is overgestapt naar Tercera. Lees meer over de ervaringen van Meppel.

Via een speciaal ontwikkelde tool zijn wij in staat om al u plannen met slechts één waarmerkactie van uw kant, te verplaatsen naar Tercera en te laten inlezen door Ruimtelijkeplannen.
Ook regelt Tercera de communicatie met het Kadaster om er voor te zorgen dat de overstap vlekkeloos verloopt. De kosten van deze overstapservice bedragen eenmalig 1.000 euro. Voor de hosting van zowel de oude als de nieuwe plannen brengen wij geen kosten in rekening.

Wat kost Tercera-beheer

U betaalt een bedrag per maand waar onderhoud, helpdesk en alle updates zijn inbegrepen. U betaalt dus geen installatiekosten. Ook is het mogelijk om na het eerste jaar, per maand op te zeggen. De kosten per maand hangen af van de grootte van uw organisatie. Neem contact op met Tercera voor een kostenindicatie.

De Tercera-beheer proberen?

Wilt u graag eerst Tercera-Beheer een keer vrijblijvend proberen?
Dit is geen probleem: vraag een demolicentie aan of bel ons we zullen u dan zo snel mogelijk op weg helpen.